ناتوانی جنسی در مردان

تاریخ انتشار: 1401/02/31
دسته بندی ها : مقالات

ناتوانی جنسی يک مشكل رايج در مردان است كه با بالا رفتن سن افزايش می يابد. اين بيماری می تواند انواع متفاوتی را شامل شود و دلايل فيزيكی و روانی داشته باشد. انواع اصلی ناتوانی جنسی شامل كاهش ميل جنسی، انزال زودرس يا ديررس، اختلال نعوظ ارگاسم ديررس و ناهنجاری های فيزيکی آلت می باشد. از بين اين عوامل اختلالات نعوظ يكی از موارد شايع و قابل درمان در بين مردان است كه تقريبا از بين هر 4 مرد بعد از 65 سالگی 1 نفر به درجات مختلفی از آن دچار می شود. در واقع اگر شما دچار اين مشكل هستيد بدانيد كه تنها فرد دارای اين ضعف نيستيد. حتی مردان جوان هم ممكن است با اين مشكل دست و پنجه نرم كنند.

درمان های مختلفی برای اختلال نعوظ در دسترس است از جمله درمان های دارويی خوراکی يا تزريق مستقيم به آلت، استفاده از شياف های درون مجرايی و استفاده از پمپ های وكيوم. موثرترين و رضايت بخش ترين راه، كاشت پروتز آلت است. اين روش نياز به عمل جراحی دارد و پزشک در ابتدا راهی را پيشنهاد می دهد كه مناسب ترين برای شما باشد. بعد از كاشت پروتز آلت می توانيد در حين رابطه جنسی نعوظ را بدون وقفه حفظ كنيد.

شناخت اختلال نعوظ و مقابله با آن

اختلال نعوظ يا Erectile Dysfunction يک ناتوانی مداوم در حفظ نعوظ كافی برای آميزش جنسی است.

ED می تواند:

  • ناتوانی كامل در داشتن نعوظ باشد.
  •  ناتوانی موقت در انجام رابطه جنسی باشد.
  • نعوظ كم و ناكافی برای انجام رابطه جنسی باشد.

قبل از اينكه شما به عنوان يک فرد با اختلال نعوظ شناخته شويد و نياز به درمان داشته باشيد، لازم است علائم مربوط به اين اختلال در شما مورد بررسی و اقدامات تشخيصی صورت گيرد.

دلايل بروز اختلالات نعوظ چيست؟

اختلال نعوظ ممكن است به دلايل مختلف فيزيولوژيكی و روانی رخ دهد. در واقع علت اصلی بيش از 80% از اختلالات نعوظ مشكل فيزيكی است. پس برای بيشتر بيماران علت به راحتی قابل تشخيص است.

علت فيزيكی ED می تواند موارد زير باشد:

  • آسيب های مغزی و نخاعی
  • بيماری زمينه ای مانند ديابت، فشار خون بالا، ميزان بالای كلسترول خون، MS، پاركينسون و ناهنجاری های لگنی
  • اختلالات هورمونی
  • عمل جراحی مثل برداشتن غده پروستات
  • اعتياد به سيگار و الكل و مواد مخدر

علل  روانی ED به شرح زير است:

  • ترس از رابطه جنسی
  • افسردگی
  • اضطراب شديد
  • احساس گناه

روش های درمانی برای اختلال نعوظ چيست؟

روش های مختلف درمانی برای ED‌ وجود دارد. پزشک شما می تواند همه اين راه ها را با جزئيات برای شما توضيح دهد.

روش های درمانی بدون عمل جراحی :

  • تغيير شيوه زندگی مثل ترک سيگار و كم كردن وزن و تغذيه سالم تر
  • درمان دارويی خوراكی مثل وياگرا
  • تزريق مستقيم به آلت
  • استفاده از شياف های درون مجرايی
  • استفاده از پمپ های وكيوم

در مواردی كه شما از روش های ديگر راضی نبوديد يا درمان های ديگر موثر واقع نشد، كاشت پروتز آلت می تواند درمان مناسبی باشد.

پروتز آلت تناسلی مردان

پروتز آلت وسيله ای است برای كمک به نعوظ مردان كه در بدن آنها قرار داده می شود. كاشت پروتز آلت توسط جراحان ارولوژی انجام می شود. بعد از جراحی، شما به مدت 4 الی 6 هفته برای بهبودی زمان نياز داريد كه بعد از اين مدت می توانيد رابطه جنسی داشته باشيد.

پروتزهای آلت به طور كلی دو نوع هستند: نوع اول يک تكه ای و قابل خم شدن است. نوع دوم از یک سيستم سه قطعه ای تشكيل شده و نعوذ طبيعی تری را ايجاد می كند. كمپانی كلوپلاست هر دو نوع پروتز را عرضه می كند.  هر دو نوع اين محصولات به بيماران كمک می كنند كه در رابطه جنسی نعوظ رضايت بخشی را تجربه كنند. برای اطلاعات بيشتر در مورد پروتز های آلت تناسلی آقايان با واحد علمی هلدينگ برتر تماس بگيريد.

سوالات متداول

1مدت زمان بهبودی بعد از عمل جراحی چقدر است؟

مدت زمان بهبودی در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. زمان بهبودی معمولا بين 4 الی 6 هفته می باشد. پزشک شما تعيين می كند كه در طول اين زمان شما مجاز به انجام چه كارهايی می باشيد. بسيار مهم است كه از توصيه های پزشک پيروی كنيد تا بهترين نتيجه را دريافت كنيد.

2آيا افراد دارای پروتز كه دچار انزال زودرس هستند نعوظ خود را به زودی از دست می دهند؟

بيمار ممكن است غير از اختلال نعوظ از مشكلات ديگری نظير انزال زودرس هم رنج ببرد. اما با وجود پروتز ميزان نعوظ به صورت ارادی قابل تنظيم است و شما حتی بعد از انزال هم می توانيد به رابطه جنسی ادامه دهيد تا شريک جنسی تان نيز به ارگاسم برسد. پس جای نگرانی برای به ارگاسم رسيدن شريک جنسی وجود ندارد.

3آيا با كاشت پروتز تغييری در سايز آلت من ايجاد می شود؟

اگر جراحی شما توسط يک متخصص با تجربه انجام شود، اندازه آلت شما همان اندازه ای خواهد بود كه با انجام تزريق حاصل می شد. با جراحی پروتز قطر آلت حتی بزرگتر از زمانی است كه تزريق انجام می شود. در واقع با انجام جراحی كاشت پروتز، هيچ كاهش طولی در آلت اتفاق نمی افتد.

4با داشتن ایمپلنت، آیا می توانم MRI انجام دهم؟

در این ایمپلنت هیچ فلزی وجود ندارد و بنابراین با MRI سازگار است.

5پروستات من را برداشته اند. چقدر باید صبر کنم تا بتوانم عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهم؟

بعد از گذشت 2 سال از عمل پروستات، نعوظ بهبود پیدا خواهد کرد، البته این در مورد آقایانی اتفاق می افتد که قبل از جراحی پروستات نعوظ خوبی داشتند. آقایانی که قبل از برداشتن پروستات، دارای اختلال نعوظ بودند، بعد از آن هم به آن مبتلا هستند. معمولا پیشنهاد می شود که برای این عمل، 1 سال صبر کنید. تا این زمان، بیشتر آقایان متوجه می شوند که روند بهبودی در آن ها به چه شکل خواهد بود. برای آقایانی که قبل از عمل، اختلال نعوظ متوسط تا شدید داشتند، یا آقایانی که از اختلال نعوظ مقاوم به درمان های دارویی رنج می برند، عمل ایمپلنت آلت حتی قبل از 1 سال توصیه می شود.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ناتوانی جنسی در مردان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مطالب برای هلدینگ برتر محفوظ می‌باشد و هرگونه استفاده از آن‌ پیگرد قانونی دارد.

بستن

با ما در تماس باشید

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.